„Asigurarea creditului comercial este prea scumpă și nu-mi acoperă nevoile” ; „Gestionarea riscului de credit este un obstacol în calea dezvoltării afacerii mele” sau „Am resurse financiare pentru a acoperi orice factură neplătită!” Ați avut vreodată unul dintre aceste gânduri? Reexaminarea stereotipurilor despre TCI ar putea fi utilă, în special într-un mediu în care experiența în materie de daune se accelerează și riscul de creanțe neperformante crește.
1. Gestionarea riscului de credit inhibă vânzările
Una vrea să-și asigure afacerea, cealaltă vrea să cucerească noi piețe. Cine spune că managerul de credite și dezvoltatorul de afaceri au obiective diametral opuse? La urma urmei, ce rost are să încheiem o afacere cu un client dacă acesta nu are resursele necesare pentru a-și îndeplini obligațiile? Este o idee mult mai bună ca echipele dumneavoastră de vânzări și de management al creditelor să lucreze împreună... și chiar cât mai strâns posibil!
O singură datorie neachitată vă poate submina rapid și serios afacerea, mai ales având în vedere creșterea bruscă a neplăților și a insolvențelor corporative începând cu 2023, depășind nivelurile de dinainte de Covidiu. Știați că 80 % dintre întreprinderi se confruntă astăzi cu datorii neplătite? Și că 25% dintre aceste facturi restante duc companiile la faliment?
Atunci când apelați la un expert global în asigurarea creditelor comerciale precum Coface, puteți gestiona mai eficient riscurile și vă puteți reduce expunerea la datorii neplătite. Asigurarea creditelor comerciale vă permite să vă dezvoltați afacerea în siguranță, ajutându-vă să luați deciziile corecte pentru a vă orienta mai eficient strategia comercială.
2. De ce naiba ar trebui să subscriu la o asigurare de credit? Îmi cunosc clienții foarte bine... și de multă vreme!
Prima capcană de evitat în managementul riscului comercial? Să vă bazați deciziile de creditare exclusiv pe verificările standard de credit sau pe înregistrările publice ale situațiilor financiare și conturilor clienților dumneavoastră. Nu vă lăsați păcălit de un fals sentiment de siguranță: pericolul este că veți afla că clientul sau furnizorul dumneavoastră are o sănătate financiară (proastă) doar atunci când afacerea sa este deja pe drumul spre ruină! Atunci va fi dificil să vă desprindeți de relația de afaceri. Mai rău, veți risca să suferiți pierderi financiare importante.
Pentru a vă putea dezvolta afacerea cu toată încrederea, asigurați-vă că aveți o evaluare completă, exactă și actualizată a expunerii dumneavoastră la riscuri. Iar aceasta trebuie să se bazeze pe piețele și părțile interesate, alături de localizarea lor geografică. Serviciile Coface de informații de afaceri integrează date în timp real din mai multe surse pentru a evalua dacă o companie este susceptibilă de a da faliment în următoarele 12 luni. Aceasta include accesul la o bază de date formată din 190 de milioane de companii, incidentele de plată raportate de cei 50.000 de clienți, rețeaua noastră mondială de parteneri de informare și analiza efectuată de cei 700 de subscriptori de risc. Și toate acestea vin cu o garanție: clienții noștri beneficiază de aceleași date care stau la baza deciziilor noastre de subscriere. Dacă noi nu ne bazăm pe ele, de ce ați face-o și dumneavoastră?
3. Escrocii vizează doar companiile mari
Adevărul este că escrocii aleg aproape întotdeauna calea de minimă rezistență, indiferent de mărimea companiei vizate sau de industria în care aceasta activează. Deși nu există cifre oficiale cu privire la frauda în întreprinderi, toate cercetările ajung la aceeași concluzie: amploarea problemei este uriașă. Mai mult, aceasta a crescut în mod clar în ultimii ani, pe măsură ce digitalizarea a devenit mult mai răspândită.
Sunteți director general, manager de credite sau director financiar? Aveți grijă: compania dvs. ar putea fi victima unei fraude sau a unei escrocherii. Escrocheriile care implică furnizori falși, de exemplu, reprezintă una dintre primele trei surse de fraudă în afaceri. Și, deși pierderile financiare ar putea să nu fie prea grave pentru companiile mari, acestea pot fi mult mai greu de suportat pentru întreprinderile mai mici.
Cu ajutorul serviciilor Coface de asigurare a informațiilor de afaceri și de asigurare a creditelor, vă puteți spori capacitatea de a detecta orice escrocherie potențială. Soluțiile noastre vă ajută să vă controlați expunerea la risc într-un mod mai convingător și să implementați măsuri preventive. Analizăm potențialii dvs. clienți și furnizori și vă ținem la curent cu privire la aceștia, precum și verificăm de două ori dacă sunt cine spun că sunt. De asemenea, monitorizăm rapoartele de fraudă și vă furnizăm actualizări periodice cu privire la orice activități suspecte în care sunt implicați partenerii dvs. de afaceri.
4. Asigurarea de credit este o soluție foarte costisitoare care nu-mi acoperă nevoile
Companiile consideră întotdeauna că asigurarea de credit costă prea mult... atâta timp cât partenerii lor comerciali (clienți sau furnizori) își onorează angajamentele! Dar sunteți conștienți de impactul real pe care o singură factură neplătită îl poate avea asupra afacerii dumneavoastră? Să presupunem că vi se datorează 10 000 de euro, iar marja de profit este de 10% - compania dumneavoastră va fi obligată să genereze vânzări suplimentare de 100 000 de euro!
Asigurarea de credit Coface încorporează servicii de completare care ajută la eliminarea datoriilor neplătite:
- Informații comerciale: concepute pentru a oferi o evaluare în timp real a solvabilității financiare a partenerilor dvs. comerciali (clienți și furnizori) pe baza mediului economic și politic al acestora.
- Analize și evaluări emise de experții noștri în gestionarea riscurilor și de subscriitorii de risc pentru a vă informa deciziile și pentru a vă ghida strategia de dezvoltare în direcția corectă pentru o anumită piață, sector sau partener.
- Încasarea facturilor restante.
- Indemnizarea creanțelor neplătite garantate de polița dumneavoastră de asigurare de credit.
Expertiza noastră globală în gestionarea riscurilor, foarte recunoscută de peste 75 de ani, vă ajută să vă faceți afacerea mai profitabilă și mai sigură. Punem la dispoziția clienților noștri evaluările noastre de specialitate prin intermediul unui portofoliu complet de soluții: asigurare de credit, asigurare de risc unic, factoring, obligațiuni, informații comerciale și colectare de creanțe.
Experții în risc și echipele de vânzări ale Coface oferă sprijin pentru peste 50.000 de clienți corporativi din întreaga lume, de toate dimensiunile și din toate sectoarele, în cadrul gestionării riscului de credit. Furnizarea de informații comerciale este o parte esențială a serviciului pe care îl oferim clienților, împreună cu monitorizarea și evaluarea atentă a probabilității de neplată și accesul la date în timp real privind riscul comercial - toate acestea cu scopul de a vă proteja afacerea de clienții cu risc ridicat.
Acest lucru este deosebit de important în mediul economic incert și volatil de astăzi. Nu în ultimul rând, asigurarea de credit comercial vă liniștește partenerii de afaceri: bănci, furnizori și clienți. Este un semn de bună gestionare, deschizând calea către condiții financiare mai bune pentru tranzacțiile dumneavoastră. Datorită rețelei noastre unice de 200 de experți locali și peste 250 de parteneri juridici, în cazul în care suferiți o pierdere oriunde în lume, Coface vă va despăgubi în medie cu 90%, cu un timp de răspuns rapid.
Fluxul de numerar și cerințele de capital de lucru, accesul facilitat la finanțare sau securizarea lanțului de aprovizionare: randamentul investiției unei polițe de asigurare a creditelor comerciale este dificil de măsurat, dar beneficiile sunt cunoscute și recunoscute pe scară largă de către utilizatori. Mai ales că înseamnă că vă puteți dezvolta afacerea cu toată liniștea. Ceea ce este ceva la care pur și simplu nu se poate pune preț!
5. Autoasigurarea este mai ieftină!
Ce rost are să închei o asigurare de credit dacă am deja o pernă financiară adecvată în cazul în care afacerea unui client eșuează? Deși acest lucru este adevărat în teorie, este o soluție care rareori acoperă toate bazele. Pe lângă costul real al datoriilor neplătite, atunci când o mare întreprindere se prăbușește, se poate crea un efect de domino, mulți dintre furnizorii săi falimentând în câteva luni, provocând pagube în întregul sector. Aveți rezerve suficiente pentru a acoperi pierderea mai multor clienți sau furnizori într-un interval de timp atât de scurt? Aveți expertiză în materie de colectare a creanțelor? Și cum rămâne cu obiceiurile de plată, precum și cu legile locale și cerințele specifice?
Optați pentru autoasigurare atâta timp cât partenerii dvs. de afaceri își îndeplinesc obligațiile. Sunteți însă pe deplin conștient de toate riscurile pentru compania dumneavoastră? Activitatea dvs. pe piețele interne și de export implică prelungirea termenelor de plată către clienți zi de zi. Dar este o practică care vă expune la riscul ca un client sau un furnizor să intre în incapacitate de plată sau să declare faliment. Iar dacă acest lucru se întâmplă, facturile neplătite și datoriile restante vă vor diminua fluxul de numerar și chiar vor amenința însăși supraviețuirea companiei dumneavoastră.
De fapt, autoasigurarea este o „soluție” care consumă mai multe resurse - umane și financiare - decât se așteaptă, o listă care include colectarea și analiza informațiilor financiare despre partenerii dumneavoastră; arbitrajul comercial și financiar; deciziile privind sumele restante care urmează să fie acordate; colectarea facturilor neplătite; verificarea solvabilității unui debitor; și negocierile extrajudiciare față de procedurile judiciare. Realitatea este că autoasigurarea este același lucru cu a nu avea nicio asigurare sau protecție. Așadar, vă asumați riscuri „oarbe”, ceea ce înseamnă că nu există nicio garanție că societatea dumneavoastră va fi despăgubită în cazul în care suferă o pierdere!